Çocuğa Yemek Yeme Alışkanlığı Kazandırılmalı

Dr. Hikmet Develi Anaokulu ile üniversitemiz iş birliğinde ‘İyi Örnekler’ projesi başlatıldı. ‘Sağlıklı Beslen Hareketli Yaşa!’ sloganıyla başlayan proje kapsamında Dr. Hikmet Develi Anaokulu öğrenci ve velilerine üniversitemiz diyetisyenlerinden Cansu Memiç tarafından okul öncesi sağlıklı beslenme eğitimi verildi.

Çocuğa Yemek Yeme Alışkanlığı Kazandırılmalı 01

3-6 yaşın okul öncesi çağ olduğunu belirten Diyetisyen Cansu Memiç, bu yaş grubunun beslenmesinde en önemli hususun; ‘çocuğun yemek yeme alışkanlığının kazanmış olması’ olduğunu söyledi.

Besin gruplarının dörde ayrıldığını söyleyen Memiç; bunları süt ve süt ürünleri, et ve et ürünleri, sebze ve meyveler, tahıl ve tahıl ürünleri olarak sıraladı.

Çocuğa Yemek Yeme Alışkanlığı Kazandırılmalı 02

Bu dört grup besinin çocuk tarafından tüketilmesi gerektiğinin önemle altını çizen Memiç; süt ürünlerinin büyümeyi sağladığına, kemik ve diş yapısının güçlendirdiğine; et ve et ürünlerinin beynin işlevini geliştirdiğine; sebze ve meyvelerin hastalıklardan koruduğuna, ekmek ve tahıl grubunun enerji sağladığına dikkat çekti.

Dört besin gurubunun bir öğünde alınmasının vitamin mineral yetersizliklerini büyük ölçüde önlediğini kaydeden Memiç; okul öncesi çocuklarda besin çeşitliliğinin artırılması, besin gruplarından yeterli ve dengeli miktarlarda alınması, üç ana ve bir ya da iki ara   öğünde besinler tüketilmesi ve özellikle kahvaltıda öğün atlanmamasının önemli beslenme ilkeleri olduğunu ifade etti.

Çocuğa Yemek Yeme Alışkanlığı Kazandırılmalı 03

Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu söyleyen Diyetisyen Memiç; iyi bir kahvaltının dikkat, zindelik, algılama ve kavramayı büyük ölçüde artırdığını ifade etti.

Örnek bir kahvaltıda bir su bardağı süt, bir yumurta, bir dilim peynir, birkaç tane zeytin, söğüş, birkaç dilim ekmek olabileceğini belirten Memiç; çocuklara hamburger, cips, gazlı içecekler yerine elma, portakal, ayran, süt, ceviz, fındık, fıstık gibi sağlıklı gıdaların yedirilmesinin daha faydalı olacağını kaydetti.

 Çocuğa Yemek Yeme Alışkanlığı Kazandırılmalı 04

Ailenin; kızartma yerine fırın ızgara, haşlama; hazır meyve suyu yerine taze sıkılmış meyve suyu; hazır fındık ezmeleri, çikolatalar yerine kendi yaptıkları reçel, pekmez, tereyağı; tatlı tüketiminde ise sütlü tatlıları(şeker sonradan eklenmeli) tercih etmeleri gerektiğini söyleyen Memiç; meyve ve sebzelerin yenmeden önce sirkeli suda bekletilmesini; C vitamini kaybını önlemek için sebzelerin tüketilmesine yakın kesilmesini; çapraz bulaşmayı önlemek için et ve sebzeler için kullanılan kesme tahtalarının ayrı olması gerektiğini belirtti.

Çocuğa Yemek Yeme Alışkanlığı Kazandırılmalı 05

Günde 6- ila 8 bardak suyun sindirimi, besinlerin emilim ve hücrelere taşınmasını kolaylaştıracağını, vücut ısısı denetimi ve atık maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasının sağlanacağını kaydeden Memiç; büyüme gelişme döneminde çocuklara sağlıklı beslenme ve düzenli fiziksel aktivite alışkanlıkları kazandırılması gerektiğini söyledi. Memiç; yeterli ve dengeli beslenen çocukların hastalıklara karşı dirençli olduğunu, okul başarısı, dikkat, algılama ve kavrama yeteneklerinin arttığını da sözlerine ekledi.

İlgili Haber:

Sağlıklı Beslen Hareketli Yaşa!

Amasya Üniversitesi

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü