Amasya Universitesi Rehber

Ad Soyad : Volkan Kukul
Fakülte : Eğitim Fakültesi
Personel türü : Akademik
Bölüm : Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Ünvanı : Arş. Gör. Dr.
E-Posta : volkan.kukul@amasya.edu.tr
Dahili :
Oda No :

ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ

 

ÖZGEÇMİŞ

 

Adı Soyadı           : VOLKAN KUKUL                 

Doğum Tarihi      : 08 Mart 1986

Doğum Yeri         : Trabzon

Adres

: Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, D Blok No:128, AMASYA.

Telefon  

:

E-posta 

: kukulvolkan@gmail.com, volkan.kukul@amasya.edu.tr

Web

: www.volkankukul.com

Öğrenim Durumu

Derece  

Bölüm/Program

Üniversite  

Yıl  

Doktora 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Gazi Üniversitesi

2012-Halen

Yüksek Lisans 

Eğitim Teknolojisi

Ankara Üniversitesi

2007 – 2011   

Lisans 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Ankara Üniversitesi 

2003 – 2007 

Lise ve Orta Okul

Fen Bilimleri

Rize Anadolu Lisesi

1996 – 2003

Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışmanı

Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Eğitimde Öğrencilerin ve Öğretim Elemanlarının Doyum Düzeylerinin Belirlenmesi, 2011, Prof. Dr. Nurettin ŞİMŞEK

 

Görevler 

Görev Unvanı  

Görev Yeri

Yıl  

Araş. Gör.

Amasya Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

2018 – Halen

Araş. Gör.

Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2018 – Halen

Araş. Gör.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi,

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2016 – 2018

Araş. Gör.

Gazi Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

2013 – 2016

Araş. Gör.

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2012 – 2013 

Araş. Gör.

Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

2012 (7 Ay) 

Araş. Gör.

Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2012 (7 Ay) 

Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

TED Polatlı Koleji

2009 – 2010 

Üyelikler o Çağdaş Drama Derneği (2008 - Halen) 

 

Projelerde Yaptığı Görevler

  • Sosyal Medyanın Eğitimde Katalizör Olarak Kullanılması, Avrupa Birliği, Bursiyer, 01/08/2012 - 01/07/2014 (ULUSLARARASI – ERA.NET FP7)
  • Üstün Yetenekli ve Zekalı Öğrencilerin Öğretmenleri İçin Stratejiler, Avrupa Birliği, Araştırmacı, 01/09/2015 (Devam Ediyor) (ULUSLARARASI – Erasmus+)

Ödül ve Teşekkürler

  • 2016 – Orta ve İleri Düzey MS Office Eğitimine katkı için teşekkür belgesi (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu)
  • 2016 – Bilişim Eğitimcilerinin Yetiştirilmesi ve İstihdamı çalıştayına katkı için teşekkür belgesi (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi)
  • 2015 – Proje Döngüsü Yönetimi Eğitimine katkı için teşekkür belgesi (Gazi Üniversitesi Rektörlük)
  • 2013 – Temel Düzey Bilgisayar Eğitimi Programına katkı için teşekkür belgesi (Gazi Üniversitesi Rektörlük)
  • 2013 – Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Halk Oyunları Topluluğu Teknik Sorumlu olarak 29. Geleneksel Kalem Bayramı etkinliklerine vermiş olduğu katkı için teşekkür belgesi (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi)
  • 2009 – Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Halk Oyunları Topluluğu Teknik Sorumlu Yardımcısı olarak 25. Geleneksel Kalem Bayramı etkinliklerine vermiş olduğu katkı için teşekkür belgesi (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi)
  • 2007 – Çağdaş Drama Derneği ile Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuarı iş birliği ile gerçekleştirilen Uluslararası Konulu Atölyelere katkı için teşekkür belgesi (Çağdaş Drama Derneği)
  • 2007 – Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Halk Oyunları Topluluğu Başkanı olarak 23. Geleneksel Kalem Bayramı etkinliklerine vermiş olduğu katkı için teşekkür belgesi (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi)
  • 2006 – Ankara Üniversitesi 13. Geleneksel Kültür Haftası etkinliklerine vermiş olduğu katkı için teşekkür belgesi (Ankara Üniversitesi Rektörlük)

Katıldığı Eğitimler

  • 2016 – Dergipark UDS Kullanıcı Eğitimi – TÜBİTAK ULAKBİM (8 Saat)
  • 2015 – Proje Döngüsü Yönetimi Sertifikası – Gazi Üniversitesi Proje Koordinasyon Ofisi
  • 2013 – Doğaçlamadan Geleneksel Halk Danslarına – Çağdaş Drama Derneği (12 Saat)
  • 2013 – Türk Halk Oyunları 2. Kademe Antrenör Denklik Kursu – Türkiye Halk Oyunları Federasyonu
  • 2010 – Dreamweaver, Flash, Photoshop, HTML – Ankara Doruk Bilgisayar Kursları (100 saat)
  • 2008 – Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı Birinci Aşama – Çağdaş Drama Derneği (48 Saat)
  • 2006 – Türk Halk Oyunları Yöre Oyunları Öğreticisi Yetiştirme Kursu – Mamak Halk Eğitim Merkezi (80 Saat)

Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Verdiği Yetişkin Eğitimi Kursları

o   Temel Bilgisayar Kullanımı

o   Grafik Tasarım ve Animasyon

o   Halk Oyunları Öğretimi

ESERLER ve FAALİYETLER

A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

A3.  Ömeroğlu, E., Sarikaya, R., Dağlioğlu, H. E., Kılıç Çakmak, E., Karataş, S., Sarici Bulut, S., Şahin, M. G., Sabanci, O., Kukul, V., Turupcu Doğan, A., Basit, O. (2017).  The Terms Used in Gifted and Talented Education in Turkey, Relevant Legal Framework and Educational Practices.  International Journal of Early Childhood Special Education, 9, 1-16., Doi: 10.20489/intjecse.329697 (ESCI)

A2. Kalelioğlu, F., Gülbahar Güven Y., Kukul, V. (2016).  A Framework for Computational Thinking Based on a Systematic Research Review.  Baltic Journal of Modern Computing, 4(3), 583-596. (ESCI)

A1. Özcan, S., Gökçearslan, Ş., Kukul, V. (2015).  Pre service teachers opinions on cloud supported social network.  World Journal on Educational Technology, 7(2), 107-118.

B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler:

B5. Özcan, S., Kukul, V,, & Karataş, S. (2016).  Dijital Hikayeler Için Dereceli Değerlendirme Ölçeği.  10th International Computer And Instructional Technologies Symposium, 117-127. (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:2851199)

B4. Kukul, V., Karataş, S. (2016).  Bilgisayar Kullanmadan Bilgisayar Bilimi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Görüşleri.  10th International Computer And Instructional Technologies Symposium, 109-116. (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:2851196)

B3. Kukul, V., Gökçearslan, Ş., & Karademir, T. (2015).  Pre Service Teachers’ Attitude On Mobile Learning.  Teaching And Education Conference, 119-127. (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1551251)

B2. Kukul, V., Gökçearslan, Ş. (2014).  Scratch Ile Programlama Eğitimi Alan Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi.  8 Th International Computer & Instructional Technologies Symposium (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1551260)

B1. Şimşek, N., Kukul, V. (2011).  Uzaktan Eğitimde Kalite Göstergeleri Olarak Öğretim Elemanı Ve Öğrenci Doyumunun Belirlenmesi.  3rd International Conference On Educational Sciences (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:845518)

C. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan (Proceedings) bildiriler:

C12. Üstündağ, M.T., Yüksel, A.O., & Kukul, V. (2017). Veritabanı Yönetim Sistemleri Dersinin Öğretiminde Adventure Works Veritabanı Kullanımı. V. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium ITTES 2017), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, 11 - 13 Ekim 2017 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

C11. Kukul, V., Özcan, S, (2017).  Eğitsel Materyal Olarak Geliştirilen Dijital Hikayelerin Değerlendirilmesi.  11. Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

C10. Üstündağ, M.T., Kukul, V. (2017).  Programlama Eğitiminin Dünü, Bugünü ve Yarını.  11. Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

C9. Altunçekiç, A., Üstündağ, M. T., & Kukul, V. (2017).  Web Tasarımı Eğitiminin Mobil Uygulama Ile Desteklenmesine Yönelik Uygulama Örneği ve Sonuçları.  11. Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

C8. Kukul, V., Kılıç Çakmak, E., & Karataş, S. (2017).  Türkiye, Çek Cumhuriyeti, İtalya Ve Almanya’daki Öğretmenlerin Teknoloji Okur Yazarlıklarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi.  International Talented And Gifted Conference: New Approaches And Educational Practices (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

C7. Kukul, V., Kılıç Çakmak, E., & Karataş, S. (2017).  Üstün Yeteneklilere Yönelik Strateji Eğitimi Alacak Öğretmenlerin Teknoloji Okur Yazarlıklarının İncelenmesi.  International Talented And Gifted Conference: New Approaches And Educational Practices (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

C6. Sabanci, O., Turupcu, A., Şahin, M. G., Kukul, V., & Ömeroğlu, E. (2016).  Üstün Yetenekli Ve Zekâlı Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Stratejiler.  International Eurasian Educational Research Congress, 1508-1509. (Özet Bildiri/Sunum)

C5. Kukul, V., Kılıç Çakmak, E., & Karataş, S. (2016).  Üstün Yetenekli Ve Zekâlı Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Stratejiler.  10th International Computer And Instructional Technologies Symposium (Icits), 74-75. (Özet Bildiri/)

C4. Kukul, V. (2015).  Delivering And Assessing Computational Thinking Skills Through Integration To National Curricula.  IFIP TC3 Working Conference “A New Culture Of Learning: Computing And Next Generations” (Poster)

C3. Gökçearslan, Ş., Kukul, V. (2014).  A Trend Analysis On Critical Thinking And Technology.  Innovation And Challenges In Education (Özet Bildiri/)

C2. Keleşoğlu, S., Kukul, V. (2013).  Halk Oyunları Derneklerinin Amaçlarının  Ncelenmesi Ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Halk Oyunları Topluluğu  Ebf Hot  Modeli Önerisi:  Ankara Örneği.  2. Uluslararası Halk Oyunları Kongresi (Özet Bildiri/)

C1. Çakır, R., Kukul, V., & Öner, İ. E. (2013).  Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Doyumlarının İncelenmesi.  7. Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (Özet Bildiri/)

D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

D3. Kukul, V., Gökçearslan, Ş., & Günbatar, M. S. (2017).  Computer programmıng self-efficacy scale (CPSES) for secondary school students: Development, validation and reliability.  Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 158-179., Doi: 10.17943/etku.288493

D2. Gökçearslan, Ş., Solmaz, E., & Kukul, V. (2017).  Mobil öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk ölçeği: Bir uyarlama çalışması.  Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 143-157., Doi: 10.17943/etku.288492

D1. Kılıç Çakmak, E., Kukul, V., Çetin, E., Berikan, B., Pamukcu, B. S., Kandemir, B., Taşkin, N., & Marangoz, M. (2015).  2013 Yılı Eğitim Teknolojileri Araştırmalarının İncelenmesi: AJET, BJET, C&E, ETRD, ETS ve L&I Dergileri.  Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 128-160.

  1. E.  Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

E1. Bardakçı, S., Akyüz, H. İ., Kukul, V., & Solar, B. (2008). Görme Engellilerde Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Fırsatlar Engeller Ve Çeşitli Sivil Faaliyetler.  Akademik Bilişim (Tam Metin Bildiri/Sunum)

F. Ulusal ve Uluslararası Kitaplarda Bölümler:

F2. Ömeroğlu, E., Dağlioğlu, H. E., Kılıç Çakmak, E., Karataş, S., Sarici Bulut, S., Şahin, M. G., Kukul, V., Sabanci, O. & Turupcu, A. (2016).  Current Advances in Education, Bölüm adı:(The Project “Strategies for Talented and Gifted Pupils’ Teachers”) ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Editör: Atasoy Emin, Efe Recep, Jażdżewska Iwona, Yaldır Hülya, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 764, ISBN:978-954-07-4134-5, İngilizce(Bilimsel Kitap)

F1. Kukul, V. (2013). Eğitsel Dijital Oyunlar Kuram Tasarım ve Uygulama, Bölüm adı:(Oyunla İlgili Tarihsel Gelişim ve Yaklaşımlar)  Pegem Akademi, Editör: Mehmet Akif Ocak, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 303, ISBN:978-605-364-515-3, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 845683)

G. Ulusal Sempozyum, Kongre, Panel, Kurs vb. Etkinlik Görevleri:

G1. Uluslararası Üstün Yetenekliler/Zekalılar Konferansı: Yeni Yaklaşımlar ve Uygulamalar. 4-6 Mayıs 2017 – Ankara. Düzenleme Kurulu Üyesi

G2. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi – Redaktör

  1. I.      Seminerler

I1. Örneklerle TÜBİTAK ve AB Projeleri. 22 Kasım 2016 – Gazi Üniversitesi.