Gençler Yaz tatilinde İŞKUR’la İş Tecrübesi Kazanabilir

Üniversitemiz ve Amasya İŞKUR iş birliğiyle ‘Genç İstihdamını Destekliyoruz’ temasıyla düzenlenen Kariyer Günleri kapsamında bir etkinlik düzenlendi. Etkinlikte, Amasya İŞKUR İş ve Meslek Danışmanı Özden Paskap ile Hitit Üniversitesi İİBF Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Bölüm Başkanı Muhammed Asıf Yoldaş birer sunum yaptılar.

Yeşilırmak Yerleşkesi Konferans Salonunda düzenlenen programa Rektörümüz Prof. Dr. Metin Orbay, Amasya İŞKUR Müdürü Osman Yılmaz’ın yanı sıra kamu kurum kuruluş temsilcileri, akademisyenler ve öğrencilerimiz katıldı.

işkur 1a

Gençler Yaz tatilinde İş Tecrübesi Kazanabilir

Konferans kapsamında İŞKUR’un üniversite öğrencilerine yönelik faaliyetlerini anlatan İş ve Meslek Danışmanı Özden Paskap, üniversite öğrencilerinin kariyerleri için ne kadar erken adım atarlarsa o kadar iyi olacağını söyledi. Paskap, iş hayatında tecrübenin önemine dikkat çekerek gençlerin İŞKUR tarafından desteklenen İşbaşı Eğitim Programına (İEP) başvurarak mesleki deneyim ve tecrübe kazanabileceklerini belirtti.

işkur 2

Gençlerin yapmaları gereken ilk işin İŞKUR’a kayıt olup iş ve meslek danışmanlarıyla görüşerek uygun bir programa katılma taleplerini iletmeleri olduğunu ifade eden Paskap; öğrencilerin yaz dönemini değerlendirebilecekleri İŞKUR programı olan TYP (Toplum Yararına Programlar)’den yaralanabileceklerini kaydetti.

Gençlerin TYP kapsamında haziran, temmuz, ağustos ve eylül aylarında doğanın korunması, kültürel mirasın korunması, kütüphanelerin bakım ve düzeni, kamu kurumlarının kültürel ve sosyal hizmetlerinin desteklenmesi gibi programlarda çalışabileceğini gençlerin bunun karşılığında asgari ücret üzerinden hesaplanan bir ücret de alacaklarını ifade etti. Paskap daha fazla bilgi için gençleri Amasya İŞKUR’a davet ederek; İŞKUR internet hesabından da bilgi alabileceklerini belirtti.

Girişimci Yorulduğunda Değil İşi Bittiğinde Durmalı

Hitit Üniversitesinden Prof. Dr. Muhammed Asıf Yoldaş ise ‘Girişimcilik Açısından Pazarlama Neden Önemli’ başlıklı sunumunda pazarlama ve girişimcilik ilişkisini açıkladı.

Girişimcinin, doğa, emek, sermaye gibi üretim faktörlerini sistemli ve bilinçli bir şekilde bir araya getirerek mal ve hizmet üretimini sağlayan gerçek kişi, olduğunu belirten Prof. Dr. Yoldaş; girişimcide bulunan özellikleri ise ‘’kabul edilebilir riskleri göze alma, kararlılık, çok yönlülük, iş bitiricilik, kendine güvenmek, planlı hareket etme, ileriyi görme, uyumluluk, ikna yeteneği, risk alma, esneklik, üretkenlik, bağımsızlık, sorunları hızlı şekilde çözebilme, sosyal ve girişkenlik, hayal gücü, liderlik yeteneği, çalışkanlık, sorumluluk duygusu, yazılı ve sözlü haberleşme ve iletişim yeteneği’’ kelimeleriyle özetledi.

işkur 3

Yoldaş; ‘’Uzmanlık alanınızda kendinizi yetiştirdiniz ve sonunda hayal ettiğiniz gibi kendi işinizi kurdunuz. Peki, şimdi ne olacak? Pazarlama uzmanlarına göre pek çok girişimci, kendi işini iyi bilse dahi geçmişte pazarlama deneyimi kazanmadıysa şirketini yönetmekte ve kalıcı hale getirmekte zorlanıyor. Büyük ümitlerle kurduğunuz işin sağlam adımlarla ilerlemesi için değişen pazarlama trendlerine hâkim olmanız gerekiyor. Girişiminin ayakta kalabilmesi için girişimci ancak işi bittiğinde durmalı, yorulduğunda değil.’’ cümleleriyle iyi bir girişimci olmanın püf noktasının asla vazgeçmemek olduğunu ifade etti.

işkur 4

 

 

 

Amasya Üniversitesi

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü